Lampiris Ardennes Nature Trail

BUTTON_POST_REPLY

Lampiris Ardennes Nature Trail Scorekaart

Hide survey

Since 01 Jul 2018, 15:47, this topic has a survey attached that can be used to perform an iquiry with multiple users.

Welke afstand heb je gelopen? Algemene sfeer? Parcours Zou je opnieuw deelnemen?
koen.daalman 27 5 5 Misschien
Cocquyt 27 6 6 Ja
SumCOLON
Choices 11
Choices 11
Choices 
AverageCOLON
5.5
5.5

Gebruikers-avatar
koen.daalman
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2018, 11:09

Lampiris Ardennes Nature Trail

Bericht door koen.daalman » 01 Jul 2018, 15:47

Website: http://www.sport.be/ardennennaturetrail/2018/nl/

De Lampiris Ardennes Nature trail werd voor het eerst georganiseerd dit jaar en op zich is het slim bekeken: ze hebben de locatie al ingepalmd voor een spartacus-run, maar aangezien die spartacus-run enkel op zaterdag is, en ze nog beschikking hebben over het terrein tijdens de afbraakwerken, combineren ze dit nu met een trail op zondag.
Helaas betekent het niet omdat iets op papier een goed idee is, dat dit zich ook vertaalt in een toffe trail. Er is potentie, maar er zijn veel zaken waar nog aan moet gewerkt worden. Allereerst is het natuurlijk raar om slechts enkele 100en trailers te zien op een startterrein dat plaats biedt aan enkele 1000en spartacus-runners. Maar goed, dat is slechts detailkritiek.
Veel erger is de bedroevende bepijling langsheen het parcours. Je volgt soms stukken van het spartacus-parcours (wat op zich niet erg is) maar natuurlijk zijn er ook heel vaak splitsingen waar de trail een langer parcours volgt dan de spartacus-run. De organisatie had natuurlijk aparte pijlen voorzien, maar door het feit dat deze pijlen eveneens geel met zwart waren, waren ze heel slecht visueel te onderscheiden van de Spartacus-pijlen. Meer dan eens zijn lopers hierdoor fout gelopen. Daarnaast was niet aan elk kruispunt of splitsing de route evengoed aangeduid, waardoor ook hier weer een groot risico bestond op fout lopen. Alles bij elkaar denk ik dat ik 4 keer een (klein) stukje verkeerd ben gelopen, en 1 keer dat ik een stuk ben teruggekeerd omdat ik begon te twijfelen en dat ik pas na hulp van een medeloper een stuk lint zag hangen dat aangaf dat we op de goede route zaten.
Als laatste kritiekpunt zat er ook wat te veel asfalt in het parcours. De stukken in het bos, in de buurt van adventure valley in Durbuy, waren dikke fun, maar langs een camping denk ik dat we bijna 3 kilometer lang op asfalt aan het lopen waren, terwijl hier wel nog andere mogelijkheden waren. Een gemiste kans.

Als de organisatie deze minpunten kan aanpakken, kan het zijn dat ik toch nog eens deelneem, maar als alles bij hetzelfde blijft pas ik voor volgend jaar.

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated.

BUTTON_POST_REPLY